Vyhľadávať v tomto blogu

sobota 23. apríla 2016

Knižný úlovok: Veľká kniha o pečení chleba


Dlhodobo ma fascinujú kuchárske knihy. Veľmi ma baví v nich listovať a kochať sa pohľadom na krásne, lákavé fotky rozmanitých jedál. Z uvedeného dôvodu som si v minulosti  kúpila zopár kuchárskych kníh. Ďalšie však už kupujem veľmi zriedkavo. Prečo? Dané knihy sa totiž môžu pýšiť krásnymi veľkými fotkami, môžu moju pozornosť prilákať množstvom žiarivých farieb a anotáciou v štýle "toto je jediná kuchárska kniha, ktorú v živote budete potrebovať!", no realita je obvykle iná. A to taká, že takmer vždy po prečítaní si, aké recepty kniha obsahuje a po preštudovaní surovín potrebných na prípravu daného jedla, môj záujem opadne. Buď si uvedomím, že tie jedlá variť nechcem, lebo suroviny na ich prípravu sú drahé/ťažko zohnateľné/náročné na spracovanie alebo proste nemám chuť tie jedlá ani variť ani jesť. Už viackrát som sa nechala "zblbnúť" vizuálnou stránkou, mediálnou propagáciou či nadšenými názormi čitateľov a kúpila si kuchárske knihy, ktoré neplnia svoj účel - podľa receptov z nich nevarím. Už som sa však poučila a preto ak ma upúta nejaká konkrétna kuchárska kniha, venujem čas preštudovaniu si receptov, ktoré ponúka. Výsledok? Kuchárske knihy už v podstate takmer vôbec nekupujem. Lacnejšie ma totiž vyjde prezerať si fotky jedál na internete. 

Napriek pesimistickému prvému odseku však musím napísať, že po dlhej dobe ma konečne jedna kniha presvedčila, že stojí za to si ju kúpiť. Dostala sa mi do rúk v práci a po podrobnom prezretí som už vedela, že si ju kúpim. Bola ňou kniha, ktorej venujem tento článok - Veľká kniha o pečení chleba. Prečo ma zaujala práve kniha o pečení chleba? Dôvod je jednoduchý - veľmi rada pečiem (koláče, bábovky, slané pečivo, vianočné druhy pečiva...) a mojim malým snom je naučiť sa piecť chlieb, rohlíky, žemle. Veľká kniha o pečení chleba ma teda na prvý pohľad zaujala a dobrý pocit z nej pretrval aj pri listovaní v nej. 


Názov: Veľká kniha o pečení chleba
Autorky receptov: Annerose Siecková & Edina Stratmannová
Vydavateľ: Ikar
Rok vydania: 2015  




V prvej časti knihy sa dočítame o zložkách, z ktorých sa skladá chlieb, druhoch múky, praktické rady ohľadom skladovania chleba... Nasledujú recepty, ktoré sú členené do niekoľkých kategórií: špaldové chleby, pšeničné chleby, tmavé chleby, pečivo. Kniha ponúka recepty na prípravu rôznych:
  • zdravých druhov chleba (celozrnný chlieb, špaldový chlieb s rascou...),  
  • chlebov, ktorých dôležitou zložkou je zelenina alebo iná prísada (chlieb so šampiňónmi, mrkvový chlieb, pórový chlieb, chlieb s lososom, šunkový chlieb...), 
  • sladkých verzií chleba (hrozienkový chlebík, ovocný chlebík),  
  • netradičných druhov chleba (žihľavový chlieb, cibuľový chlieb, cmarový chlieb),  
  • druhov žemlí (makové žemle, orechové žemle, ražné žemle, syrové žemle...), 
  • ale i recepty na prípravu tyčiniek (cibuľové tyčinky) a knäckebrotu
  • a autori knihy nezabudli ani na recept na prípravu kvásku. 
 



Každý recept obsahuje informácie o potrebných prísadách, postupne a prehľadne písaný recept, informáciu o čase prípravy, celostranovú fotku a pri mnohých receptoch je uvedený aj TIP, ktorý obsahuje praktické informácie. Podľa môjho názoru sú recepty písané prehľadne a pochopiteľne. 












Kníh o pečení chleba, žemlí a iného pečiva je na našom knižnom trhu viacero. Ja vám však odporúčam túto, lebo sa mi zdá byť vydarená po všetkých stránkach. Myslím, že ak tiež premýšľate nad pečením chleba, táto kniha by sa vám mohla páčiť.  

Milí moji čitatelia, pokiaľ máte nejakú obľúbenú kuchársku knihu, podľa ktorej často varíte a ešte je dostupná v obchodoch, prosím napíšte mi o nej komentár. 

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára