Vyhľadávať v tomto blogu

štvrtok 21. apríla 2016

Knižné úlovky: Paní Dallowayová & Obraz Doriana Graye & Válka s Mloky


Nedávno som si kúpila tri výborné knihy a v tomto článku vám ich predstavím.

V pondelok som publikovala článok Knižné objavy v práci 8/2016. Predstavila som vám v ňom román Orlando, ktorého autorkou je Virginia Woolfová. Počas prípravy daného článku som si prečítala viacero článkov o tejto autorke a prečítané informácie o jej živote a tvorbe ma zaujali natoľko, že som sa rozhodla kúpiť si niektorú z jej kníh. Rozhodovala som sa medzi spomínaným Orlandom a Pani Dallowayovou. Nakoniec som sa rozhodla pre Pani Dallowayovú, konkrétne pre český preklad tohto diela. 

Autor: Virginia Woolfová
Názov: Paní Dallowayová
Vydavateľ: Odeon
Rok vydania: 2014

Oficiálna anotácia: Londýnské jitro, červen 1923. Paní Clarissa Dallowayová jde do květinářství pro výzdobu na svůj dnešní večírek. Než však tahle událost pro lidi z lepších kruhů nastane, strávíme v její společnosti obyčejný den, který nás nenechá na pochybách, že pod slupkou stárnoucí, průměrné středostavovské paničky bije srdce se stejně vroucí pravidelností, s jakou se na Toweru každou čtvrthodinu hlásí Big Ben. Woolfová však nejenže rozbíjí klišé o jedné snobské madam. Technikou proudu vědomí a s přispěním vedlejších postav tohoto okouzlujícího letního capriccia před námi postupně odhalí skutečné nitro paní Dallowayové, které působí věrněji než sebetrefnější realistický popis, a také její obrovskou žízeň po životě. Próza inspirovala světoznámý román M. Cunninghama Hodiny a stejnojmenný oscarový film. 






















Knihu som sa rozhodla tentoraz kúpiť v kamennom kníhkupectve Gorila. Po nájdení tejto knihy som si chvíľu prezerala ostatné vystavené knižné tituly  a natrafila som na knihu, ktorú som už dlhšie mala v pláne kúpiť. Jedná sa o slávnu knihu írskeho spisovateľa Oscara Wilda nazvanú Obraz Doriana Graye (český preklad). Tvorbu tohto spisovateľa mám rada (najmä Strašidlo cantervillské) a danú knihu som chcela kúpiť už dávnejšie, preto som už ohľadne jej kúpy neváhala.

Autor: Oscar Wilde
Názov: Obraz Doriana Graye
Vydavateľ: Odeon
Rok vydania: 2011

Oficiálna anotácia: Slavný Wildeův román v sobě nese autobiografické rysy: Mladý muž se nechává portrétovat známým malířem, a když poprvé spatří svůj krásný portrét, projeví přání, aby sám nikdy nezestárl a všechny proměny tváře se objevovaly pouze na obraze… Román obsahuje hororové prvky i faustovský motiv, dotýká se i tématu homosexuality. O popularitě díla svědčí filmová zpracování i původní český muzikál. Vychází v novém českém překladu.  






















V článku o románe Orlando som spomínala, že daná kniha vyšla v edícii Knižná klasika denníka SME. Zaujímalo ma, aké ďalšie tituly vyšli v rámci tejto edície - ponuku považujem za veľmi zaujímavú. Obsahuje klasické diela, napríklad Dreiserovu Americkú tragédiu, Kafkov Proces, či knihu slávneho Julia Verneho s názvom Honba za meteorom. Mňa zaujala kniha Válka s Mloky a keďže som už dávnejšie mala v pláne prečítať si niektorú z kníh Karla Čapka, rozhodla som si kúpiť práve Válku s Mloky.

Autor: Karel Čapek
Názov: Válka s Mloky
Vydavateľ: Petit Press
Rok vydania: 2015

Oficiálna anotácia: Podľa slov autora to mala byť pôvodne lekárska idyla. Počas písania o lekárovi dobrákovi sa však spisovateľ začal sám seba pýtať: Nebolo by možné, aby rovnaká evolučná sila, ktorá k životu uschopnila človeka, rovnako zapôsobila aj na iný živočíšny druh? Robila by vládnuca skupina rovnaké chyby ako ľudstvo? Viedla by vojny? Prechádzala by rovnakými dejinnými katastrofami? Ako odpoveď na tieto otázky začal vznikať jeden z najznámejších českých utopistických románov. Autor sám sa bránil pomenovaniu utópia, je presvedčený, že napísal knihu o dnešku – v správaní mlokov chcel zobraziť ľudskú túžbu vlastniť, ovládať a dobíjať. (prevzaté z http://obchod.petitpress.sk)






















Knihy predstavené v tomto článku sú určite mnohým z vás dôverne známe. Predsa len, radia sa medzi "klasiku", nie sú to aktuálne novinky. Ak ste niektorú z nich čítali, napíšte mi v komentári pod článkom svoj názor na ňu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára