Vyhľadávať v tomto blogu

streda 21. septembra 2016

Knižné úlovky: Koniec sveta, ako ho poznáme & Zabiják Anders & Dumasov klub & Čtenáři z Broken Wheel doporučují & Knihovna na Černohůrce & Čas žen & Veľký zošit. Dôkaz. Tretie klamstvo & Tady byla Britt-Marie & Andělská hra

kat
V mojej knižnici je už dosť veľa kníh, ktoré som za posledné mesiace kúpila a ešte som vám ich neukázala. V aktuálnom článku to aspoň čiastočne napravím. Ukážem vám knihy, ktoré som kúpila v internetovom kníhkupectve Nejlevnější knihy. Už som tu v minulosti robila jeden veľký knižný nákup, o ktorom som písala v článku Veľký narodeninový knižný úlovok. Tentoraz som bola s dodanými knihami na 100% spokojná - boli poriadne zabalené a v bezchybnom stave.

Erlenda Loea som na blogu už párkrát spomínala. O jeho knihe Inventúra som napísala recenziu a okrem toho spomínam knihy Invetúra a Dopplerčlánku z kategórie Moja knižnica. Páči sa štýl písania tohto autora a keďže sa mi jeho kniha Doppler páčila, objednala som si aj novinku s názvom Koniec sveta, ako ho poznáme

Názov: Koniec sveta, ako ho poznáme
Autor: Erlend Loe
Vydavateľ: Premedia
Rok vydania: 2016

Oficiálna anotácia: Doppler je späť. Po rokoch strávených v lese sa teší, že znovu uvidí manželku a deti. Ich dom však vyzerá akosi inak a v manželskej posteli ho nahradil iný muž – vyšportovaný, starostlivý a obľúbený. Doppler má pocit, že to je to najhoršie, čo ho stretlo, ale udalosti naberú rýchly spád a o ďalšie prekvapenia nie je núdza.






















Jonasa Jonassona určite väčšine z vás nemusím predstavovať. Jeho kniha Storočný starček, ktorý vyliezol z okna a zmizol si získala obrovskú popularitu vo svete i u nás. Ja tento humoristický román zbožňujem a rada sa k nemu vraciam. Veľmi sa mi páčil aj Jonassonov humoristický román s názvom Analfabetka, ktorá vedela počítať. Autorov štýl písania sa mi zdal byť veľmi originálny, svieži, sympaticky absurdný a veľmi vtipný. Preto som sa nevedela dočkať vydania ďalšej jeho knihy - románu Zabijak Anders a jeho priatelia (a sem-tam nejaký nepriateľ). Očakávania boli veľmi veľké. Knihu som nedávno prečítala a veľmi ma mrzí, čo teraz musím napísať - bola som z tejto knihy veľmi sklamaná. Aj tentoraz bol síce dej absurdný a pomerne originálny, ale tento román je podľa môjho názoru veľmi slabý oproti jeho predchodcom. Ak ste knihu čítali, napíšte mi váš názor na ňu. 

Názov: Zabiják Anders a jeho přátelé (a sem tam nepřítel)
Autor: Jonas Jonasson
Vydavateľ: Panteon
Rok vydania: 2016

Oficiálna anotácia: Třetí humoristický román světového bestselleristy a autora nejoblíbenějšího románu roku 2014 v Česku. Johan Andersson – díky svým nesčetným pobytům v base nazývaný jednoduše „zabiják Anders“ – je čerstvě na svobodě. Potřebuje novou práci a stejně tak přátele. Do rány mu přijde vychytralá pastorka Johanna Kjellanderová, která se kvůli svému ateistickému smýšlení ocitne na dlažbě. Společně s hotelovým recepčním Perem Perssonem založí „Agenturu pro ubližování na zdraví“ se zabijákem Andersem v roli smluvního násilníka. Kšefty běží báječně. Dokud se zabiják Anders nezačne ptát po vyšším smyslu toho všeho, nezačne se najednou zajímat o boha a nezačne být laskavý a mírumilovný. Jenže bossové stockholmského podsvětí s ním mají nevyřízené účty a zabijáka Anderse i s jeho přáteli pořádně zmáčknou… Jonas Jonasson si šibalsky a neuctivě bere na mušku lidskou chamtivosti a zabijákem Andersem vytvořil nezapomenutelnou postavu antihrdiny. 






















Román Dumasov klub ma zaujal pútavou anotáciou a veľmi zaujímavou obálkou.

Názov: Dumasov klub
Autor: Arturo Pérez-Reverte
Vydavateľ: Slovart
Rok vydania: 2016

Oficiálna anotácia: Najčítanejší a najprekladanejší španielsky prozaik súčasnosti Arturo Pérez-Reverte, (v Slovarte Flámsky obraz a Templárova posledná výprava) v knihe Dumasov klub rozohráva dômyselnú intelektuálnu partiu, stierajúcu hranice medzi literatúrou, hrou a realitou, medzi okultizmom a skutočnosťou. Padlí anjeli, satanské praktiky a očarenie dielami Raphaela Sabatiniho a Alexandra Dumasa sa stali inšpiráciou príbehu zo sveta antikvárnikov a kníhkupcov, zberateľov a reštaurátorov starých kníh. Na počiatku príbehu plného tajomstva, démonizmu a kabalistických praktík je samovražda zberateľa kníh Enriqua Taillefera, originálny rukopis jednej kapitoly z Troch mušketierov a návod na vyvolávanie diabla. Román Dumasov klub, ktorého nové vydanie nemôže chýbať medzi narodeninovými titulmi Vydavateľstva SLOVART, sa stal predlohou k slávnemu Polanskeho filmu Deviata brána.






















Nasledujúce dve knihy som už spomínala v článku Knihy o knihách 2: beletria. Vzhľadom na to, že zbožňujem knihy, ktoré súvisia s knižným svetom, bolo len otázkou času, kedy si objednám aj tieto dve knihy - Čtenáři z Broken Wheel doporučují a Knihovna na Černohůrce.

Názov: Čtenáři z Broken Wheel doporučují
Autor: Katarina Bivaldová
Vydavateľ: Host
Rok vydania: 2016

Oficiálna anotácia: Dvě zcela rozdílné ženy, osmadvacetiletá Sara Lindqvistová ze švédského Haninge a pětašedesátiletá Amy Harrisová z amerického Broken Wheel, si dopisují. Po dvou letech vzájemného vyměňování knih, dopisů a myšlenek o literatuře i životě se Sara rozhodne, že Amy navštíví. Když však konečně dorazí, je Amy po smrti. Sara se ocitá sama v ospalém městečku uprostřed ničeho. Pochopitelně jsou tam ale všichni ti, o nichž jí Amy psala. A tak excentrickým obyvatelům Broken Wheel nezbývá nic jiného než se o zmatenou turistku postarat. Sara zůstává a poprvé v životě nachází skutečné přátele (nejen pana Darcyho a Bridget Jonesovou), kteří jí pomáhají otevřít knihkupectví, kde Sara nabízí knihy po zesnulé Amy. Sara i město ožívají, vznikají nové, nečekané páry a ani Sara, ani obyvatelé Broken Wheel se neodvažují pomyslet na chvíli, kdy se Sara bude muset vrátit domů do Švédska. Sařino dvouměsíční vízum co nevidět vyprší, a tak se její novopečení přátelé rozhodnou vzít celou záležitost do vlastních rukou… 























Názov: Knihovna na Černohůrce
Autor: Scott Hawkins
Vydavateľ: Talpress
Rok vydania: 2016

Oficiálna anotácia: Román Knihovna na Černohůrce je zároveň hrůzostrašný i k popukání: přetéká zástupem nezapomenutelných postav, vypráví příběh, který vás šokuje v tom nejlepším slova smyslu. Kniha působí dojmem, jako by byla z jiného světa, je však dojemně lidská, psaná s neskutečnou dávkou představivosti a snílkovství, svébytná a vzrušující. To vše naznačuje příchod nového, významného hlasu současné fantasy literatury.  























Ruskú spisovateľku Jelenu Čižovovú som "objavila" iba nedávno. Zaujala ma anotácia jej knihy Čas žen. Autorka je významnou súčasnou ruskou prozaičkou a keďže sa mi diela ruských autorov zvyknú páčiť, verím, že nebudem z tejto knihy sklamaná. 

Názov: Čas žen
Autor: Jelena Čižovová
Vydavateľ: Host
Rok vydania: 2016

Oficiálna anotácia: V jednom z typických leningradských komunálních bytů společně žijí tři osamělé stařeny. Glikeria je dcerou bývalých nevolníků, Ariadna pochází z bohaté rodiny a mluví francouzsky a Jevdokia je nevzdělaná a zatrpklá. Jejich život se změní ve chvíli, kdy je do uvolněné místnosti v jejich bytě přidělena svobodná matka, dělnice Antonina se svou šestiletou dcerou. Ženy se holčičky ujmou a stávají se jejími adoptivními babičkami. Potajmu jí vštěpují znalosti o dějinách své země, tak jak je samy zažily: revoluce, první dny Sovětského svazu, blokáda a hladomor za druhé světové války… Děvčátko reaguje kreslením nádherných obrázků, protože je němé. Kdyby na to přišly úřady, poslaly by dítě do ústavu. Když Antonina těžce onemocní, babičkám hrozí, že milovanou holčičku ztratí - musí jí proto najít nevlastního otce dřív, než bude pozdě.






















Pred rokmi som čítala Veľký zošit od Agoty Kristof. Táto tenká, malá kniha na mňa urobila veľký dojem. Príbeh je veľmi drsný, pesimistický a svojim spôsobom aj fascinujúci. Vydavateľstvo Artforum (vydáva veľmi kvalitné knihy) vydalo v tomto roku trilógiu Veľký zošit, Dôkaz, Tretie klamstvo a keďže som bola veľmi zvedavá, ako príbeh pokračoval, musela som si ju objednať.  

Názov: Veľký zošit. Dôkaz. Tretie klamstvo
Autor: Agota Kristof
Vydavateľ: Artforum
Rok vydania: 2016

Oficiálna anotácia: Fascinujúce rozprávanie o podstate ľudského bytia v príbehoch bratov - dvojčiat. Trilógia Agoty Kristof predkladá životný príbeh bratov dvojčiat, ktorých vzájomné puto zocelila vojna vôľou prežiť, no ktorých rozdelí nepriazeň osudu. Nejde však o srdcervúce vyplakávanie, ale o fascinujúce rozprávanie o podstate ľudského bytia v celej jeho nahote na úrovni jednotlivca i spoločnosti. Autorka neplytvá slovami, nemoralizuje, neanalyzuje. Podáva len sugestívne obrazy, ich vyhodnotenie necháva na čitateľa, ktorý si postupne, hnaný až do poslednej chvíle zvedavosťou, skladá celistvú mozaiku príbehu, charakterov postáv, ako aj doby a prostredia. Napriek výraznej formálnej odlišnosti je vo všetkých troch románoch zachovaná štýlová jednoduchosť a naturálnosť. Hoci sa dej kľukatí, texty ostávajú zrozumiteľné a pútavé svojou autentickosťou. Toto dielo priam dráždi na mnohých úrovniach, nenecháva čitateľa ľahostajným a nech by boli dojmy akékoľvek, trilógii o dvoch spolunarodených bratoch sa nedá uprieť jedinečnosť po obsahovej, ako aj po formálnej stránke. 






















Aj Fredrik Backman patrí medzi autorov, ktorých knihy som si obľúbila a nedočkavo čakám na ich knižné novinky. Backman si získal veľkú popularitu knihou Muž menom Ove. Tento román sa mi veľmi páčil. Zaujalo ma, že autor prezrádza dôležité informácie o hlavnej postave postupne a preto sa aj názor čitateľa na Oveho postupne mení. Príbeh je pútavý, občas vtipný, občas smutný. Backmanov román Babička pozdravuje a omlouvá se sa mi tiež páčil - aj v tomto prípade je hlavná postava románu pomerne originálna, príbeh je pútavý, i keď podľa môjho názoru zbytočne rozvláčny. Tentoraz som si kúpila Backmanov román s názvom Tady byla Britt-Marie

Názov: Tady byla Britt-Marie
Autor: Fredrik Backman
Vydavateľ: Host
Rok vydania: 2016

Oficiálna anotácia: Nejlepší věc, kterou můžete o vesnici Borg říct, je to, že leží u silnice. Britt- -Marie je třiašedesátiletá žena, které bylo řečeno, že je pasivně agresivní, zpomalená a ukňouraná bába. Po čtyřiceti letech manželství opustila město a manžela, který ji podváděl. Borg zasáhla finanční krize, po níž tam zůstaly jen cedule s nápisem „Na prodej“ a pizzerie, která je cítit pivem. Britt-Marie nesnáší fotbal. Fotbal je to jediné, co v Borgu zůstalo. Tohle nevypadá na začátek krásného přátelství, to rozhodně ne. Ale když fotbalová přípravka v Borgu potřebuje trenéra tak zoufale, že se nakonec rozhodnou přijmout kohokoli, tak je detaily jako třeba ten, že ona opravdu, ale opravdu tu práci nechce, nezajímají. Tady byla Britt-Marie je román o tom, jaké to je mít předsudky (ne že by je Britt- -Marie měla, to samozřejmě ne), o ukládání příborů ve správném pořadí (vidličky, nože, lžičky, v tomhle pořadí, ale Britt-Marie na tom přece netrvá!) a o přírodě vedle silnice. Je to příběh o druhých šancích, prvních výkopech a o tom, že soda vyčistí skoro všechno. 






















Španielsky spisovateľ Carlos Ruiz Zafón patrí medzi mojich najobľúbenejších autorov. Jeho príbehy sú veľmi originálne, pútavé a napínavé. Veľmi ma preto mrzelo, že už dlhší čas som nevedela nájsť knihu Anjelská hra, ktorú som kúpila pred pár rokmi. Po dlhom a opakovanom neúspešnom hľadaní som sa rozhodla kúpiť si túto knihu znova, tentoraz v českom vydaní.


Názov: Andělská hra
Autor: Carlos Ruiz Zafón
Vydavateľ: Euromedia Group - Knižní klub
Rok vydania: 2010

Oficiálna anotácia: David Martín, mladík se spisovatelskými ambicemi, jenž zprvu otročí v bezvýznamném barcelonském plátku a poté svůj talent vydá napospas vydřidušským producentům pokleslé literatury, přijme v kritickém okamžiku svého života nabídku tajemného vydavatele Andrease Corelliho a rozhodně se pro něj napsat knihu, jakou ještě nikdy nikdo nenapsal. Čím náročnější se mu tento úkol jeví, tím více záhad vyvstává i kolem muže, který si opus, jenž by svému tvůrci přinesl nebetyčnou slávu, objednal. Záhad, nevysvětlitelných náhod i úmrtí za nejasných okolností. A otázek, z nichž nejpalčivější zní: Komu vlastně upsal David Martín svou spisovatelskou i lidskou duši? V srdci Barcelony první poloviny 20. století – města, které prochází modernistickým přerodem, v němž staré čtvrti a špinavá zákoutí ustupují novým ulicím, čtvrtím, parkům a po světových výstavách zůstávají architektonické i technické vynálezy; které však zároveň pod povrchem skrývá prastaré bludiště chodeb a kanálů, plné duchů a stínů minulosti – se tak rodí poutavá, fascinující variace na faustovský motiv o pokušení a touze po nesmrtelnosti. Román Andělská hra volně navazuje na Zafónův předchozí titul, Stín větru, díky němuž se jeho tvůrce stal nejprodávanějším španělským prozaikem současnosti. 

 




















Andělská hra je poslednou knihou dnešného článku. Páčil sa vám môj knižný nákup? Čítali ste niektorú z uvedených kníh? Napíšte mi prosím svoj názor v komentári pod článkom.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára