Vyhľadávať v tomto blogu

pondelok 21. novembra 2016

Knižný úlovok: Kuchařka ze Svatojánu - Zdraví z kuchyně


Môj čitateľský postoj voči kuchárskym knihám som opísala v staršom článku. Po dlhšom čase som znova natrafila na kuchársku knihu, ktorú som proste "musela" kúpiť. Túto knihu som však neobjavila v práci, na internete či v kníhkupectve. Vedela som o jej chystanom vydaní mesiace vopred a veľmi som sa na ňu tešila. Už som totiž od jej autorky - Evy Francovej - kúpila dve kuchárske knihy (aktuálne spomínaná novinka je tretím dielom série): 1) Kuchařka ze Svatojánu a 2) Kuchařka ze Svatojánu: Zahrada na talíři. S receptami Evy Francovej som sa zoznámila prostredníctvom je facebookového profilu Kuchařka ze Svatojánu - zaujali ma jej vegetariánske a vegánske recepty. Nie som síce vegetariánka ani vegánka, no chcela som svoj kuchársky repertoár rozšíriť o vegetariánske jedlá, kvôli zdraviu a väčšej rozmanitosti stravovania. Veľmi ma preto potešila správa, že autorkine recepty vyjdú aj knižne. Prvá kniha jej receptov - Kuchařka ze Svatojánu - vyšla v roku 2014. Obsahuje vegetariánske recepty (polievky, hlavné jedlá, šaláty, pečivo, múčniky...). Suroviny uvádzané v receptoch sú pomerne ľahko zohnateľné (na rozdiel od surovín v mnohých iných súčasných kuchárskych knihách). Francová je tiež autorkou fotografií a mne sa veľmi páčia - nie sú vyumelkované, vyretušované, ako to býva v prípade iných kuchárskych kníh. Kniha okrem množstva lákavých a zdravých receptov obsahuje aj autorkine komentáre k receptom a zaujímavé úvahy. 





Druhá kniha - Kuchařka ze Svatojánu: Zahrada na talíři - vyšla v roku 2015. Vizuálne sa podobá na prvú knihu. Tiež obsahuje okrem množstva receptov a komentárov k nim aj autorkine úvahy. 





Nedávno vyšiel tretí diel a ten je mojim aktuálnym knižným úlovkom. Má názov Kuchařka ze Svatojánu: Zdraví z kuchyně. S predchádzajúcimi dielmi ho spája dizajn, komentáre k receptom a úvahy. Líši sa tým, že obsahuje už len výlučne vegánske recepty. Napriek tomu autorka čitateľovi vegánstvo nevnucuje - v úvode uvádza, že čitateľ môže v receptoch nahradiť veganské syry, rastlinné mlieka a iné vegánske suroviny mliečnymi produktmi. 
 
Názov: Kuchařka ze Svatojánu: Zdraví z kuchyně
Autor: Eva Francová
Vydavateľ: MOTTO
Rok vydania: 2016

Oficiálna anotácia: Nová dávka zdravých receptů pro všechny milovníky dobrého jídla. Říká se, že ne každou nemoc je možné vyléčit jídlem, ale žádná nemoc se beze změny stravy vyléčit nedá. Pokud připustíme, že veškerý hmotný i nehmotný svět je pouze různá forma energie, musíme zákonitě dojít k tomu, že energií je i to, co sníme a vypijeme. Je moc dobře, že začínáme přemýšlet o našem jídle i v tomto kontextu. Naše vlastní zdraví by ale mělo být jen jedním z hledisek, skrze které posuzujeme naši potravu. Měli bychom si uvědomit, co naše nenasytnost způsobuje nejen nám samým, ale i okolnímu světu jako celku. Všichni jsme na jedné lodi a ta loď se jmenuje Země. 





Všetky tri spomínané kuchárske knihy obsahujú množstvo zaujímavých, chutných a zdravých receptov. Na mňa však navyše tieto knihy pôsobia veľmi pozitívnym dojmom. Rada čítam autorkine úvahy, prezerám jej fotografie a niekedy sa čudujem, aké jednoduché, ale chutné jedlá vie uvariť z pár dostupných surovín. Určite vám tieto knihy veľmi odporúčam!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára