Vyhľadávať v tomto blogu

sobota 31. decembra 2016

Knižný úlovok: Medvedík Pú


Niektorí čitatelia môjho blogu si určite všimli, že som začala svoju pozornosť venovať aj detským knihám. V práci som sledovala ponuku detských kníh takmer denne, na blogu v rámci niektorých článkov, no v kategórii Moje nákupy som nespomínala žiadnu detskú knihu. Ešte donedávna som nemala dôvod kupovať detské knihy - blog sa na detskú literatúru nezameriava a dieťa som nemala. Situácia sa však zmenila 7. decembra a preto som sa rozhodla, že nastal pravý čas kúpiť synovi Danielovi prvú knihu. Ak by som sa pri výbere mala rozhodovať na základe logiky, vybrala by som pre neho knihu, ktorá je určená pre najmenších detských čitateľov. To znamená, že by som kúpila leporelo alebo nejakú verziu plastových či gumených kníh. Ja som sa však rozhodla kúpiť knihu, ktorú síce ešte nejaký čas neocení, pretože na pochopenie obsahu ešte bude nejaký čas malý, ale ocení jej krásu neskôr. Tou knihou je kniha rozprávok od A. A. Milneho - Medvedík Pú

Medvedík Pú je kultová rozprávková postavička. Poznáme ju nielen z kníh, ale aj z televízie, hračiek, je zobrazený na obrovskom množstve produktov (poháre, taniere, posteľné obliečky, oblečenie...). Ak vás zaujíma, ako táto slávna postavička vznikla, prípadne sa chcete dozvedieť iné, zaujímavé informácie, odporúčam vám tieto dva zdroje: 12.

Kníh o medvedíkovi Pú vyšlo v posledných rokov viacero. Mňa upútalo vydanie vydavateľstva Slovart, ktoré vydalo knihu rozprávok o medvedíkovi Pú v rámci súboru kníh vydaných pri príležitosti 25. narodenín vydavateľstva Slovart. Slovart sa v rámci tejto udalosti rozhodol vydať 25 reedícií úspešných knižných titulov. Kniha obsahuje krásne ilustrácie od E. H. Sheparda (odporúčam prečítať tento článok - tu).

Názov: Medvedík Pú
Autor: A. A. Milne
Vydavateľ: Slovart
Rok vydania: 2016

Oficiálna anotácia: Najväčšia klasika detskej literatúry nesmie chýbať medzi narodeninovými titulmi Vydavateľstva SLOVART. Pôvabná rozprávková knižka o príhodách malého medvedíka a jeho priateľov s pôvodnými ilustráciami E. H. Sheparda. Každá nová generácia detských čitateľov nanovo prežíva s Medvedíkom Pú a jeho kamarátmi Prasiatkom, Híkajom, Krištofom Robinom a Tigrom hrdinské skutky a zázračné dobrodružstvá. Kniha Medvedík Pú, ktorá prvýkrát vyšla v roku 1926, dostala cenu Najčítanejšia detská kniha.  




Verím, že táto kniha rozprávok bude patriť v našej rodine medzi obľúbené a často čítané knihy. Čítali ste svojim deťom príbehy o medvedíkovi Pú? Ak áno, páčili sa im (ktoré postavičky mali najradšej?)? Napíšte mi svoj názor v komentári. 

2 komentáre:

  1. tak tato kniha ma uplne obisla, vdaka za pripomenutie, kupime a uvidime, ako sa bude synovi pacit. Aj ked teda on zatial pribehy ignoruje, vnima knihy ako encyklopedie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ahoj, ďakujem za komentár! ...podľa mňa sú príbehy o medvedíkovi Pú overené časom. ale to nie je záruka, že sa zrovna našim krpcom budú páčiť, že. :)

      Odstrániť