Vyhľadávať v tomto blogu

piatok 13. januára 2017

Knižné úlovky od Absyntu: Vitajte v raji & Moruša


V staršom článku som vám predstavila vydavateľstvo Absynt. V danom článku som spomínala, že ma zaujalo viacero titulov tohto vydavateľstva a preto netrvalo dlho a moju knižnicu som obohatila o ďalšie dva tituly. 

1) Kniha s názvom Vitajte v raji: reportáž o turistickom priemysle ma veľmi zaujala netradičnou témou - kriticky poukazuje na fungovanie dovolenkového biznisu. 

Pre lepšie oboznámenie sa s daným titulom odporúčam prečítať si tieto citáty prevzaté z knihy:

"Milý čitateľ,
máš v rukách reportáž o turistickom ruchu. Nie je to však iba sezónna záležitosť horúceho leta, času, keď väčšina z vás vyráža oddychovať do viac či menej vzdialených destinácií. Je to nadčasová kniha a vôbec nezáleží na tom, v ktorom ročnom období ju budete čítať. Chceme upriamiť pozornosť na to, že dovolenková turistika môže prinášať aj devastáciu krajiny a často sa stáva prekliatím miestneho obyvateľstva. Veríme, že táto kniha má silu meniť predstavy o cestovateľskej zodpovednosti, a že vďaka nej sa zamyslíme nad tým, čo všetko sa ukrýva za chladeným nápojom pri bazéne v turistickom rezorte all inclusive."

",Som turista, cestovateľ, dobrodruh, all inclusive terorista, zákazník sex biznisu, zlodej oxidu uhličitého. Patrím k 2,5 percentám svetovej populácie, ktorá na dovolenku cestuje do zahraničia. Cestujem, kam sa mi zachce.´ Vitajte v raji nie je ľahké letné čítanie. Odohráva sa v rôznych krajinách a na rôznych svetadieloch. Hovorí o znečisťovaní životného prostredia, vykorisťovaní utečencov i o tom, že väčšina peňazí utratených na dovolenku v Ázii či Južnej Amerike nakoniec neskončí nikde inde ako na Západe."
Aftonbladet (prevzaté z obálky knihy)

"Prečo je Vitajte v raji takou skvelou a dôležitou knihou? Okrem iného pre ostrý zrak Jennie Dielemans, drsný, ale zároveň ľahký štýl a schopnosť napísať text, ktorý ide čitateľovi priamo pod kožu. Hoci si Dielemans požičala prvky z akademických textov, naštudovala si množstvo faktov a použila aj poznámky pod čiarou, ide hlavne o reportáž, ktorá sa veľmi dobre číta."
Södermanlands Nyheter (prevzaté z obálky knihy)

Názov: Vitajte v raji: reportáž o turistickom priemysle
Autor: Jennie Dielemans
Vydavateľ: Absynt
Rok vydania: 2016

Oficiálna anotácia: Dokonalá dovolenka, exotický zážitok, objavovanie neznámeho. A na druhej strane ukrutná bieda, vykorisťovanie, likvidácia životného prostredia. Čo spája tieto dva odlišné svety? Dovolenkový biznis, honba za oddychom a dobrodružstvom. Vitajte v raji, kde je všetko zarátané v cene, all inclusive, romantická pláž so sklonenou palmou aj život v chudobe, pred ktorým si však ľahko môžete zavrieť oči.

Jennie Dielemans sa rozhodla nezavrieť oči. V knihe Vitajte v raji nemilosrdne demaskuje fungovanie dovolenkového biznisu. V ostrých kontrastoch sa tu stretávajú opálené a šťastné tváre dovolenkárov s biedou, ktorá plodí prostitúciu, ničí krajinu a ponižuje ľudí. Kniha Vitajte v raji by mala byť pribalená ku každému turistickému bedekru, pretože odhaľuje pravdu ukrytú pod tenkou vrstvou pozlátka našej letnej dovolenky. 























2) Absynt nedávno informoval o svojej novej knižnej edícii, nazvanej 100%. Na webe Absyntu je charakterizovaná nasledovne: "V edícii 100% budeme vydávať výnimočné knihy stojace na hranici beletrie, memoárov a non-fiction, pretože na hranici – v mieste dotyku – sa dejú vždy tie najzaujímavejšie veci. Bude to pestrý kokteil autorov i žánrov a každá z kníh bude otvárať dôležité a silné témy, za ktorými si na 100% stojíme." Opis novej edície ma veľmi zaujal. Zatiaľ v nej vyšiel jeden titul s názvom Moruša. Kniha ma zaujala anotáciou i obálkou. 

Názov: Moruša
Autor: Iboja Wandall-Holm
Vydavateľ: Absynt
Rok vydania: 2016

Oficiálna anotácia: V roku 1942 utiekla ako devätnásťročná zo Slovenského štátu do Maďarska. Prežila Osvienčim i pochod smrti do Ravensbrücku a o svojom osude, ale aj o osude vojnovej Európy napísala túto úžasnú knihu, ktorá bola v roku 2001 v Dánsku vyhlásená za knihu roka.

Iboja Wandall-Holm, dánska spisovateľka, vyrástla v predvojnovom Liptovskom Mikuláši. Po začiatku deportácií židovských obyvateľov do vyhladzovacích táborov utiekla spolu so svojimi dvomi mladšími sestrami do Maďarska. Tri mladé dievčatá tak postihlo neželané kruté „dobrodružstvo“, ktoré ich povodilo špinou, ostnatým drôtom a nemerateľným utrpením vojnovej Európy.

Moruša Iboje Wandall-Holm je dôležitým kamienkom do mozaiky dejín vojnového Slovenského štátu i tragédie slovenských Židov. Nie je však len o tom, nie je len rozprávaním o vojne a pekle koncentrákov. Je aj o nádeji, o láske, o nesmiernej cene ľudského života i o obrovskej túžbe žiť a neprestať byť človekom. 























Vydavateľstvo Absynt som si veľmi obľúbila. Aké ďalšie tituly tohto vydavateľstva som si ešte kúpila, vám prezradím zase niekedy nabudúce. :)
  

4 komentáre:

  1. Nádhera! Morušu mám aj ja, momentálne akurát siaham po Americkom cisárovi. Teším sa na názor na "Vitajte v raji", tie citáty sú naozaj výborné! Prajem príjemné čítanie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vitajte v raji mám na zozname už snáď od minulých Vianoc, tak dúfam, že sa mi konečne podarí k nej dostať, práve dnes mi prišla knižka Travel bible, ktorá je celá o cestovaní, neodmysliteľne k nej do knižnice každého cestovateľa alebo človeka, ktorý chce cestovať, patrí aj táto. Nie všetko je tak, ako sa zdá a je dobré nahliadnuť do zákulisia a zistiť viac. Chystám sa tiež prečítať aj abysontovku Jeden z nás. Dashy

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. joj, môj zoznam absyntoviek je čoraz väčší... síce stíham raz za čas nejakú kúpiť, ale žiaľ, všetko čas na čítanie venujem aktuálne detským knihám. no moje, dospelácke knihy, si počkajú. :)

      Odstrániť
  3. To bol preklep. Myslela som absyntovku, nie abysontovku. :D Dashy

    OdpovedaťOdstrániť