Vyhľadávať v tomto blogu

pondelok 16. januára 2017

Knižný úlovok: Filuta


Terry Pratchett je už pár rokov mojim najobľúbenejším spisovateľom. Milujem jeho knihy a snažím sa získať všetky tituly, ktoré boli preložené do češtiny. Ako sa mi to darí môžete zistiť v tomto článku - P ako Pratchett. Pratchettovej tvorbe som sa venovala vo viacerých článkoch, konkrétne v týchto: 123. V tomto článku vám predstavím novinku vydavateľstva Talpress s názvom Filuta

Informácie o knihe prevzaté zo záložky prebalu:

"Sir Terry Pratchett nás v jednom ze svých posledních románů zavádí do viktoriánského Londýna a vytvořil dokonalou směsku historického románu a historické fantasy.

Na scéně se objevuje řada malebných postav z londýnského podsvětí, stokař Filuta, jeho domácí - židovský hodinář Solomon, lidé z ulice i přístavu. Spolu s Filutou se potkáme například i s ministrem Disraelim, Henrym Mayhewem, Charlesem Dickensem, s nímž Filuta udržuje přátelské styky, se Sweeneyem Toddem - děsivým holičem z Fleet Street, a dokonce i s královnou Viktorií." 

Okrem zaujímavých anotácií (na záložke prebalu a oficiálna anotácia) ma upútala aj obálka knihy a čiernobiele ilustrácie, ktoré sú umiestnené na začiatku kapitol a tiež obrázok Filutu na konci knihy. Autorom týchto krásnych ilustrácií je (ako aj v prípade iných Pratchettových kníh) Paul Kidby.









Názov: Filuta
Autor: Terry Pratchett
Vydavateľ: Talpress
Rok vydania: 2016

Oficiálna anotácia: Filuta - dítě ulice a stok a odchovanec nalezince - je oblíbeným příslušníkem komunity chudých obyvatel středu Londýna. Většina z nich se živí činností, která se pohybuje na hranicích zákona. Podobně jako Oliver Twist má ale dar potkávat spíše lidi, kteří jej táhnou nahoru ke slunci než dolů do stoky, i když pravda je, že právě stoky mu dávají živobytí. V divoké bouři zachrání Filuta zraněnou mladou ženu, která vyskočila z jedoucího kočáru. Její strážci ji převáželi neznámo kam. Filuta, vyzbrojený vztekem a párem mosazných boxerů, jim rychle dokáže, že dva muži možná stačí na jednu dívku, ale rozhodně ne na rychlého, mladého a rozzuřeného Filutu. A od okamžiku, kdy Filuta spatří tvář té ubohé zlatovlasé dívky, se jeho život zásadně mění. 

Najradšej mám z Pratchettovej tvorby knihy zo série Úžasná Zeměplocha, no teším sa z každej jeho knihy a táto nie je výnimkou. Mám veľké očakávania, pretože anotácia sa mi veľmi páči. Ak máte tiež radi knihy Terryho Pratchetta, napíšte mi v komentári, ktorú máte najradšej. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára