Vyhľadávať v tomto blogu

pondelok 20. marca 2017

Moja knižnica - aktuálna verzia


Fotky mojej knižnice som prvýkrát na blogu ukázala pred rokom. Napriek tomu, že ešte neprešlo veľa času, rozhodla som sa venovať mojej knižnici ďalší článok. Dôvodom je presťahovanie sa do vlastného bývania. V našom byte som rozmiestnila knižnicu trochu inak a tiež odvtedy pribudlo pár kníh (môžete si ich prezrieť v článkoch v kategórii Moje nákupy).

Aktuálne (marec 2017) sa v mojej knižnici nachádza 620 kníh, v knižnici môjho syna Danielka je 20 kníh. Danielkove knihy sú umiestnené zvlášť v detskej izbe a venujem im samostatné články.

Knihy mám zoradené abecedne podľa priezviska autora. Výnimku predstavujú kuchárske a jazykové knihy - tie nemám zoradené podľa žiadneho systému a detské knihy - mám rozdelené na knihy pre 1) malé deti (batoľatá + predškolský vek) a 2) staršie deti a následne zoradené abecedne podľa názvu.

Väčšina mojich kníh sa nachádza v obývačke. Mám tu knihy autorov s priezviskom na AK.






Abecedné usporiadanie kníh v obývačke je narušené prítomnosťou regálu, ktorý obsahuje iba knihy Terryho Pratchetta, môjho najobľúbenejšieho spisovateľa. Pratchettovi a jeho tvorbe som sa venovala vo viacerých článkoch, konkrétne v týchto: 1, 2, 3, 4, 5.












Záložky nezbieram, napriek tomu ich mám doma dosť veľa. Najviac ich je z Martinusu, ktorý zvykne záložky pribaľovať k internetovým objednávkam.




Aby sa mi dalo v knižnici dobre a rýchlo orientovať, každú novú knihu si zapíšem do mojej zjednodušenej verzie katalógu. Vďaka tomu mám aj prehľad, koľko kníh aktuálne mám. Články v kategórii Moja knižnica sú vlastne jeho rozšírenou verziou.




V spálni mám umiestnené zvyšné knihy, čiže knihy autorov s priezviskom na LZ.








Okrem beletrie mám aj jazykové a kuchárske knihy. Tie sa tiež nachádzajú v spálni. Na poslednom regáli sú spolu s kuchárskymi knihami umiestnené aj časopisy (o varení, pečení...) a recepty z internetu, ktoré ma zaujali.






Knihy rada čítam v mojom čitateľskom kútiku, ktorý som si vytvorila v obývačke pri okne.




4 komentáre:

  1. Uhm, to je krásna zbierka :3
    Rovnako mám knihy zoradené aj ja, ale mám to zoradené zároveň aj podľa vydavateľstiev. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem za komentár! podľa vydavateľstiev - veľmi zaujímavé radenie. priznám sa, že mi takto nenapadlo radiť knihy (myslím doma, prípadne v práci). aké vydavateľstvá u teba prevažujú?

      Odstrániť
  2. Máš moc pěknou knihovnu - zvlášť ten Pratchett, ten je úžasný. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem! Pratchettove knihy sú moje najobľúbenejšie z kníh pre dospelých. zbožňujem ich. ...momentálne budujem synovu knižnicu a tá bude obsahovať určite aj Pratchettovu knihu pre deti (tuším sa má vydať v slovenčine časom ďalšia).

      Odstrániť