Vyhľadávať v tomto blogu

streda 26. apríla 2017

Zoznámenie sa s vydavateľstvom Verbarium


Dnešný článok sa líši od predchádzajúcich článkov a ja mám veľkú radosť, že som ho mohla napísať. Predstavuje úvodný článok novej tematickej podkategórie založenej na spolupráci s vydavateľstvom Verbarium. Dozviete sa v ňom zaujímavé informácie o knižnej produkcii a webovom sídle tohto vynikajúceho vydavateľstva. V ďalších článkoch vám predstavím vybrané knihy z jeho knižnej produkcie.


Logo vydavateľstva Verbarium. Zdroj: www.verbarium.sk

Knihy vydavateľstva Verbarium som objavila v knižnici v rámci mojej pracovnej činnosti. Kvôli ich bezchybnému spracovaniu (vecná katalogizácia) som každú z nich detailne prelistovala, začítala sa a zostala som očarená. Prinášajú detskému čitateľovi krásne príbehy s nádhernými ilustráciami.

Verbarium na svojom webovom sídle uvádza: "Vydavateľstvo Verbarium vzniklo z lásky ku knihám, so zámerom vydávať zaujímavé knihy z celého sveta, ako aj domáce, rokmi overené kvalitné tituly, ktoré v kníhkupectvách nenájdete." Mnohé vydavateľstvá by sa určite charakterizovali rovnako, v prípade Verbarium je uvedená charakteristika podľa môjho názoru veľmi výstižná. Dôkazom sú napríklad ocenenia, ktoré vydavateľstvo získalo za niektoré tituly. 

Verbarium ma zaujalo nielen knižnou produkciou, ale aj svojim webovým sídlom. Z vizuálneho hľadiska je sídlo spracované na prvý pohľad jednoducho, ale zároveň sviežo a prakticky a obsah je napriek svojmu bohatému rozsahu spracovaný logicky a prehľadne.  

Hlavná stránka webového sídla. Zdroj: www.verbarium.sk

Hlavná stránka webového sídla. Zdroj: www.verbarium.sk

Prostredníctvom navigácie sa môžeme dostať do rôznych tematických kategórií: Knihy, Novinky, Pripravované [tituly], Autori, O nás, Aktuality

Kategória Knihy obsahuje prehľadne a logicky rozdelenú knižnú ponuku podľa veku detského čitateľa a podľa knižných edícií. Nájdeme tu knihy pre vekovú kategóriu 0-3 (zatiaľ obsahuje pomerne málo titulov), knihy pre mládež, ale aj zaujímavú kategóriu označenú vekovým rozpätím - Oskarovky 0-99.

Prehľad usporiadania knižnej ponuky. Zdroj: www.verbarium.sk

Nadchla ma možnosť prezerania knižnej ponuky podľa autorov. Okrem dostupných titulov sa tu nachádzajú aj zaujímavé informácie o autoroch a v prípade niektorých autorov aj citáty

Zdroj: www.verbarium.sk

Zdroj: www.verbarium.sk

Upútala ma aj tematická kategória Aktuality, ktorá je po obsahovej stránke rozmanitá a pútavá. Nájdeme tu napríklad recenzie kníh a rozhovory so spisovateľkami a ilustrátorkami.

V rámci webového sídla Verbarium je možné realizovať nákup kníh. Kombináciu webového sídla vydavateľstva s elektronickým kníhkupectvom považujem za veľmi praktickú. 

Zhrnutie

Verbarium prináša na slovenský knižný trh knihy, ktoré čitateľom sprostredkúvajú hodnotné, často i poučné príbehy, v mnohých prípadoch doprevádzané krásnymi ilustráciami. V ponuke vydavateľstva sa používateľ ľahko zorientuje vďaka prehľadne navrhnutému webovému sídlu a v rámci neho má k dispozícii aj množstvo zaujímavých informácií

Zaujala vás knižná ponuka alebo máte vo svojej knižnici niektorú z kníh vydavateľstva Verbarium? Napíšte mi komentár pod článok.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára