Vyhľadávať v tomto blogu

pondelok 22. mája 2017

Knižný úlovok: Noc nič nezadrží


Mojim ďalším knižným úlovkom sa stala kniha Noc nic nezadrží od francúzskej spisovateľky Delphine de Vigan. V mojej knižnici sa okrem tejto knihy nachádzajú ďalšie dva tituly tejto autorky - No a já a Ani později, ani jinde. Zatiaľ som prečítala iba No a já. Kniha sa mi páčila a keďže som čítala veľmi pozitívne reakcie na Noc nic nezadrží, rozhodla som sa rozšíriť moju knižnicu práve o tento titul. Názory čitateľov na túto knihu si môžete prečítať tu, recenzie napríklad tutu. Zaujalo ma, že autorka sa v tejto knihe zaoberá svojou rodinou (biografický charakter knihy) a z anotácie vyplýva, že čitateľa čakajú prekvapivé, šokujúce a miestami asi aj deprimujúce pasáže.

Autor: Delphine de Vigan
Názov: Noc nic nezadrží
Vydavateľ: Euromedia Group - Odeon
Rok vydania: 2012

Oficiálna anotácia: Noc nic nezadrží – na první pohled „obyčejné“ vyprávění o autorčině matce je ve skutečnosti biografií, rodinnou ságou i autorčinou osobní zpovědí. Delphine de Vigan s obrovskou dávkou citu a upřímnosti vypráví životní peripetie své matky, aniž by se byť jen na okamžik uchýlila k patetickému žalozpěvu. V příběhu hlavní postavy Lucile se střídají sebevraždy, incest, nevěra, smrt a nemoc, které by jistě mnoho rodin položily na kolena. Právě síla, s jakou toto vše autorčina rodina překonává, tvoří ústřední myšlenku románu; moc temnoty je obrovská, ale musíme se jí vzepřít.


Čítali ste niektorú z kníh Delphine de Vigan? Ak áno, napíšte mi svoj názor v komentári pod článkom. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára