Vyhľadávať v tomto blogu

utorok 21. novembra 2017

Knižné úlovky & recenzia: Pes a jeho kamaráti & Tiger a jeho kamaráti

Priestorové leporelá sú veľmi efektným a u detí obľúbeným druhom leporela. Danielko má u starých rodičov tri takéto leporelá, ale doma nemal žiadne. Preto som sa rozhodla, že rozšírim Danielkovu knižnicu. Vybrala som pre neho dve priestorové leporelá od Rudolfa Lukeša.

Obe leporelá pripravilo vydavateľstvo B4U Publishing pre vydavateľstvo Albatros.

Na zadnej strane leporel je uvedené, že kniha je nevhodná pre deti do 36 mesiacov (dôvod - riziko prehltnutia malých častí). Môj názor je, že tieto leporelá sú vhodné pre deti od dvoch rokov, ale iba v prípade, ak: 1) dieťa bude manipulovať s leporelami pod dohľadom (aby si neodtrhlo a nepozorovane neprehltlo odtrhnutý kúsok z leporel) a 2) dieťa chápe, že knihy sa nemajú ničiť. Tieto leporelá sú vzhľadom na prítomnosť 3D makiet veľmi náchylné na poškodenie. Z uvedeného dôvodu ich ešte Danielkovi (čoskoro bude mať prvé narodeniny) neukazujem a ešte určite aspoň pár mesiacov počkám. 


PES a jeho kamaráti


Na obálke tohto leporela je nakreslený pes, konkrétne jazvečík, obľúbené psie plemeno u našich susedov - Čechov. Obálka na mňa pôsobí milo a veselo a trochu mi pripomína školský zošit (najmä kvôli grafickému spracovaniu mena autora a názvu/podnázvu).



Ako už názov napovedá, v leporele nájdeme psa a jeho kamarátov, konkrétne páva, sovy a somára so somárikom. Zaujímavá partička kamarátov, že? Každému zvieraťu/vtákovi je venovaná dvojstrana.



Najväčším pozitívom tohto leporela (logicky) sú 3D makety daných zvierat/vtákov. Tieto 3D makety sú veľmi efektné a vydarené. Drobný postreh - ak trochu pohýbete ľavou stranou dvojstrany, na ktorej sa nachádza somárik, somárik začne kopať smerom k dospelému somárovi. Tento vtipný detail určite rozveselí každé dieťa.



Ďalším pozitívom sú krásne ilustrácie ako celok. V prípade páva, jazvečíka a somárikov je pozadie obrázkov farebné a veľmi jednoduché. Sovy majú krásne pozadie - stromy a nočnú oblohu posiatu hviezdami.



Každá dvojstrana obsahuje krátky text venovaný danému zvieraťu/vtákovi. Text ma vôbec nezaujal. Nepovažujem ho za pútavý, ani za poučný. O psovi by sa určite dal napísať zaujímavejší text, ako tento:

"PES

Nie, nie, ja nie som vlk.
Som pes, najlepší priateľ človeka!
Netvrdím, že môj pra-pra-pra-
pradedko nebol vlkom.
Ale príbeh o Červenej čiapočke 
je iba rozprávka, veď vieš."



TIGER a jeho kamaráti 


Na obálke tohto priestorového leporela je nahnevane pôsobiaci tiger a dve vydesene pôsobiace tigríčatá. Obálka je rovnako spracovaná ako predchádzajúce leporelo.



Aj tiger má zaujímavých kamarátov. Sú nimi ťavy, nosorožce a zebry. Aj v tomto prípade je každému zvieraťu venovaná dvojstrana.



Leporelo Tiger a jeho kamaráti má niekoľko spoločných znakov s leporelom Pes a jeho kamaráti. Okrem už spomínaného ich ešte spájajú: 1) 3D makety zvierat, ktoré robia toto leporelo výnimočným, 2) krásne ilustrácie, 3) (z môjho pohľadu) nezaujímavý text.






Obe leporelá obsahujú vydarené 3D makety a krásne ilustrácie. Som presvedčená, že neskôr zaujmú aj Danielka. Skúsim mu však k obrázkom vymyslieť iný text - krátky príbeh alebo zaujímavé informácie o daných zvieratách.


Aj tieto leporelá nájdete vo forme skrátených článkov v tematickej časti Moja knižnica, v časti Danielkova knižnica, konkrétne tu a tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára