pondelok 21. mája 2018

Knižný úlovok & recenzia: Čo sú to bacily?

Nedávaj si špinavé prsty do úst! Keď kašleš, zakry si ústa! Umy si ruky! Nechytaj to, je to plné bacilov. Neobľúbené, ale časté vety, ktoré rodičia adresujú svojim deťom. Logická reakcia zo strany dieťaťa... Prečo? Čo sú to bacily? Kde sú? Odpovede (aj) na tieto otázky poskytne kniha (s tvrdými leporelovými stranami) s názvom Čo sú to bacily? Vydalo ju vydavateľstvo Svojtka & Co. Ilustrácie nakreslila Marta Álvarez Miguéns a text napísala Katie Danyes.

Kniha zoznámi dieťa s bacilmi. Vysvetlí mu, čo sú to bacily, kde sa nachádzajú, ako sa šíria a tiež ako s nimi ľudský organizmus bojuje a  ako ich dokáže poraziť.

Vzhľadom na charakter knihy a vekové určenie (cca 3+) prevažujú ilustrácie nad textom. Mne sa tieto ilustrácie veľmi páčia. Považujem ich za pútavé, výstižné a páčia sa mi aj po vizuálnej stránke.

Text sa vyskytuje v menšej miere, je napísaný stručne, jednoducho a zrozumiteľne. Páči sa mi, že napriek malej miere textu kniha obsahuje základné informácie, ktoré dieťa zoznámia s témou, ale aj informácie, ktoré majú potenciál deti prekvapiť (bacily sú aj na tebe, množenie bacilov atď) a tiež praktické informácie, ktoré dieťa môže aplikovať v každodennom živote.

Kniha je plná odklápacích okienok. Prezeranie knihy je vďaka nim zábavnejšie, ale i tajomnejšie (čo sa skrýva za okienkom?).

Na túto knihu som sa veľmi tešila. Nadchla ma totiž jej téma a domnievam sa, že neskôr zaujme aj Danielka. Po jej prezretí som dospela k záveru, že môj knižný inštinkt ma nesklamal. Kniha obsahuje veľmi pekné ilustrácie, ktoré výstižne znázorňujú tému knihy. Napriek malej miere textu sa dieťa dozvie zaujímavé informácie a možno niektoré deti po prezretí tejto knihy už nebudú príliš frfľať pri umývaní rúk, zubov či udržiavaní poriadku.

Bibliografické údaje tejto knihy a jej oficiálnu anotáciu nájdete v rubrike Moja knižnica, v časti Danielkova knižnica, konkrétne tu