Vyhľadávať v tomto blogu

piatok 25. augusta 2017

Knižné úlovky & recenzia: Líbí se mi můj slon & Chytrá včelka


Danielko má vo svojej knižnici veľa krásnych touch and feel leporel, zvukových kníh i klasických leporel. Vzhľadom na skutočnosť, že už má dva zúbky a testuje ich úplne na všetkom (vrátane mňa), rozhodla som sa kúpiť mu zopár látkových leporel, ktoré môže do sýtosti kúsať, ale aj naťahovať, krčiť a stále budú vyzerať ako nové. Ponuka v slovenských a českých internetových kníhkupectvách nie je veľká, ale zopár sa mi ich podarilo zohnať. V tomto článku vám ukážem látkové leporelá od českého vydavateľstva Librex.


Obe látkové leporelá vydavateľstvo Librex označilo ako Leporelo do postýlky. Toto pomenovanie síce naznačuje, že ich dieťa má mať v postieľke, ale samozrejme, že to nie je podmienkou. Ja ich Danielkovi nechávam na podložke pri ostatných hračkách.


Librex na obale týchto leporel uvádza, že sú vhodné pre deti od jedného do troch rokov. Ja ich Danielkovi dávam už teraz, pretože nevidím dôvod čakať s ich používaním ešte takmer štyri mesiace.


Líbí se mi můj slon


Líbí se mi můj slon je rozkošné látkové leporelo, ktoré ma zaujalo na prvý pohľad. Je vyrobené z mäkkej látky a pri dotyku šuchoce. Bábätká majú tento zvuk radi a pri tejto knihe si šuchotanie môžu užiť do sýtosti, pretože šuchocú všetky strany, nielen niektorá ich časť, ako to býva v prípade mnohých iných leporel.




Leporelo obsahuje obrázky hračiek, najmä zvieratiek. Na obálke je roztomilý slon, vo vnútri jahniatko, kačička, prasiatko, opička, húpací koník a bábika. Slon na obálke má v uchu zakomponovaný pískací mechanizmus. Obrázky sú jednoduché, ale realistické a zároveň veľmi milé. Na každej strane sa nachádza iba jeden obrázok, čo patrí medzi pozitíva tohto leporela.



Text je jednoduchý a stručný - je tvorený vetou Líbí se mi... a pomenovaním nakreslenej hračky.

Zaujímavým prvkom sú látkové "záložky", ktorých nájdeme v leporele niekoľko. Sú vyrobené z tenkej látky a odlišujú sa od seba farbou a vzormi. Dieťa má tendenciu ich chytiť a tým si precvičuje jemnú motoriku.



Danielko toto leporelo zbožňuje. Tromflo všetky ostatné jeho leporelá, ktoré má k dispozícii. Veľmi rád sa s ním hrá, pozerá na obrázky, kúše ho, naťahuje, chytá záložky. Napriek značnému používaniu vyzerá stále ako nové. Môže sa iba zašpiniť. V tom prípade ho ručne operiem v studenej vode (riadim sa návodom).



Za pozitíva tohto leporela považujem:

  • materiál, z ktorého je vyrobené,
  • roztomilé, ale realistické obrázky,
  • možnosť šuchotania so stranami,
  • pískací mechanizmus,
  • farebné záložky,
  • (takmer) nezničiteľnosť.


Chytrá včelka


Chytrá včelka je rozkošné látkové leporelo, ktoré je v tvare včely. Včela má okrem tela (=stránok) aj tykadielka a šuchotavé ružové krídla. Môžeme ju zavesiť do postieľky alebo do kočíka.



Toto leporelo síce obsahuje menej zaujímavých prvkov ako Líbí se mi můj slon (má iba šuchotavé krídla a tykadlá), je ale zaujímavejšie z hľadiska textu. Dieťa sa dozvie, aké písmená včielka ovláda, čo sa včelám páči, čo robia a kde žijú. Text je jednoduchý a zrozumiteľný pre malých čitateľov.



Včielka je rozkošná a pôsobí pozitívne, ale zároveň je pomerne realisticky nakreslená. Jedinú výhradu mám ku farbe jej krídiel, ktoré sú červené. Inak je po farebnej stránke v poriadku. Za vydarené považujem aj znázornenie okolia, v ktorom včielka žije - lúka, kvety, strom, úľ.


Aj toto leporelo nechávam Danielkovi položené medzi jeho hračkami. Obľúbil si ho a zvykne mu počas dňa viackrát venovať pozornosť. Šuchoce krídlami, hryzie tykadlá, otáča strany. Ani na tomto leporele nie je vidieť žiadnu stopu používania, ako je bežné pri leporelách vyrobených z kartónu.



Za pozitíva tohto leporela považujem: 

  • originálny dizajn, 
  • roztomilosť včielky, 
  • (takmer) nezničiteľnosť, 
  • milé obrázky,
  • jednoduchý, ale poučný príbeh o živote včielky. 


Z týchto látkových leporel som nadšená a verím, si udržia aj Danielkovu priazeň. Má vaše bábo nejaké látkové leporelo? Ak áno, napíšte mi o ňom.


Bibliografické údaje kníh a ich oficiálne anotácie nájdete v tematickej kategórii Moja knižnica, v časti Danielkova knižnica, konkrétne tu a tu.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára