Vyhľadávať v tomto blogu

utorok 12. decembra 2017

Knižný úlovok & recenzia: O vlkovi, který vypadl z knížky


Niektoré knihy nám o sebe veľa prezradia už svojim názvom. Patrí medzi ne aj kniha O vlkovi, který vypadl z knížky. Názov vo mne vzbudil viaceré otázky. Ako mohol vlk vypadnúť z knihy? Z akej knihy vypadol? Prečo sa do nej nevrátil? Čo nasledovalo potom? Nuž, pustila som sa do čítania, aby som získala odpovede na tieto otázky.


Zoeina preplnená knižnica


Dievčatko Zoe má vo svojej izbe knižnicu plnú kníh. Až takú plnú, že jedna z nich spadne na zem. Kniha s názvom O vlkovi. Pád knihy neostal bez následkov. Vypadol z nej totiž vlk. Čierny vlk s veľkými, špicatými zubami a vyplašeným pohľadom.


No bodaj by nebol vyplašený! Ocitol sa v neznámom svete. Nestihol sa ani poriadne porozhliadnuť, keď začul strašidelný zvuk. Zľakol sa, že sa ocitol v obydlí strašidla. Realita bola lepšia, ale iba o trošičku. Strašidelný zvuk vydal tučný ryšavý kocúr, maznáčik Zoe, ktorý sa už tešil, ako si na vlkovi pochutí.


Skok z príbehu do príbehu


Vlkovi sa táto predstava nepáčila, a preto sa vydal na útek. Do knihy, z ktorej vypadol. Logicky. Tu by príbeh mohol šťastne skončiť. Našťastie neskončil, lebo to by bol veľmi krátky príbeh. Z tejto knihy ho vyhodili najprv ovečky, ktorým sa vlkova prítomnosť nepáčila a o pár stránok ďalej aj vlci. Musel preto nájsť iný spôsob, ako sa zachrániť. Vliezol do inej knihy a ocitol sa na zámku, kde sa práve konal bál. Vlk ale nebol primerane oblečený. Nemal oblek ani plesové šaty, preto sa nemohol bálu zúčastniť. Musel preto z knihy odísť. Lenže kocúr mu bol stále v pätách, lepšie povedané, za labkami. Nebol priestor na dlhé uvažovanie. Skočil do ďalšej knihy a ocitol sa medzi dinosaurami. Ani v tejto knihe pre neho nebolo miesto. Rýchlo skočil do ďalšej. Tá už vyzerala nádejne. Ocitol sa v lese a natrafil na plačúce dievčatko s červenou čiapočkou...



Príbeh o vlkovi, ktorý vypadol z knihy, je pútavý, vtipný a bláznivý. Rozosmialo ma, že vlk by sa mohol zúčastniť bálu, keby mal oblečený oblek alebo plesové šaty. Vtipné je aj vlkove rozhorčenie z tejto podmienky: "Plesové šaty!" zamračil se vlk. "Propánakrále! Jak bych vypadal?".


Pobavilo ma aj vlkove zhodnotenie dinosaurov: "Vždyť ty potvory nemají žádné vzdělání, chovají se jak nějaké pravěké příšery!". Príbeh sa rýchlo vyvíja, čitateľ nemá šancu začať sa nudiť. Ocenila by som, keby vlk vliezol do väčšieho počtu kníh a strávil v nich viac času. Táto kniha je ale určená pre deti od troch rokov a im asi rozsah spracovania príbehu neprekáža.


Ilustrácie považujem za veľmi vydarené. Vlk pôsobí takmer stále vydesene. Zaujala ma knižnica malej Zoe. Na viacerých knihách sa nachádza aj ich názov. Samozrejme, že som neodolala a všetky názvy som si prečítala. Považujem to za veľmi vydarený detail.



Som rada, že existuje príbeh pre najmenších čitateľov, v ktorom nie je vlk vykreslený ako negatívna postava. Bezmenný vlk z tejto knihy si sympatie detí určite získa, aj napriek trochu strašidelnému výzoru. Ak hľadáte vtipný a zábavný príbeh pre dieťa vo veku +/- 3 rokov, odporúčam vám túto knihu.

Bibliografické údaje a oficiálnu anotáciu tejto knihy nájdete v tematickej časti Moja knižnica, v časti Danielkova knižnica, konkrétne tu.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára