Vyhľadávať v tomto blogu

piatok 30. decembra 2016

Knižný úlovok: Harry Potter a Prokleté dítě


Verím, že fantazijné romány o Harry Potterovi od J. K. Rowlingovej netreba väčšine milovníkov kníh predstavovať. České vydanie (fantasy literatúru preferujem v českom preklade) prvého románu s názvom Harry Potter a kámen mudrců vyšlo v roku 2000. Príbeh si ma úplne podmanil. Nedočkavo som čakala na každý diel a nadšenie mi vydržalo až do konca. Tieto knihy mám stále veľmi rada, preto ma potešila informácia, že má vyjsť pokračovanie. Trochu ma však sklamala skutočnosť, že kniha nie je klasickým fantazijným románom, ako sme boli u Rowlingovej zvyknutí, ale tentoraz sa jedná o scenár divadelnej hry. Reakcie čitateľov, ktorí knihu už prečítali, sú v mnohých prípadoch kritické, veľa čitateľov je z knihy sklamaných. Množstvo zaujímavých čitateľských názorov na knihu nájdete napríklad tu. Pokiaľ by ste si chceli prečítať ďalšie recenzie, nájdete ich napríklad na týchto stránkach: 1, 2, 3, 4.

Názov: Harry Potter a Prokleté dítě (část první a druhá)
Autori: J. K. Rowlingová & Jack Thorne & John Tiffany
Vydavateľ: Albatros
Rok vydania: 2016

Oficiálna anotácia: Harry Potter to nikdy neměl snadné a teď, jako přepracovaný zaměstnanec Ministerstva kouzel, manžel a otec tří školáků, to má ještě těžší. Potýká se s minulostí, která nechce zůstat tam, kam patří, a jeho nejmladší syn Albus se mezitím musí prát s tíhou rodinného dědictví, o které nikdy nestál. Minulost a současnost se čím dál hrozivěji prolínají a otec i syn zjišťují nepříjemnou pravdu: temnota někdy vyvěrá z nečekaných míst.






















Knihu som ešte neprečítala, ale mám obavy, že sa mi bude páčiť menej, ako prvých sedem kníh. Napriek riziku, že budem z príbehu sklamaná, považujem kúpu tejto knihy za správne rozhodnutie. Zvedavosť mi totiž nedovolila knihu ignorovať a okrem toho som chcela mať sériu kníh kompletnú.

Ak ste knihu čítali, napíšte mi svoj názor na ňu v komentári pod článkom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára