Vyhľadávať v tomto blogu

pondelok 14. augusta 2017

Najštastnejšia som, keď... (recenzia)


Určite si pamätáte na Tinu. Zoznámili sme sa s ňou v knihe Môj šťastný život (recenzia tu) a o jej živote, plnom šťastných i menej šťastných okamihov, sme sa dočítali aj v druhom príbehu nazvanom Moje srdce sa smeje a veselí (recenzia tu).

Dnešná recenzia je venovaná tretiemu príbehu o Tine, ktorý sa volá Najšťastnejšia som, keď...


Čo má tretí diel edície spoločné s predchádzajúcimi dielmi? 

 

Aj túto knihu...

Aj táto kniha...
  • je určená pre vekovú kategóriu 7+,
  • obsahuje nádherné čiernobiele ilustrácie,
  • opisuje okamihy šťastia v Tininom živote,
  • opisuje smutnú udalosť v Tininom živote. 
  •   

Čo sa udialo v príbehoch udialo doteraz?


Udialo sa toho veľa. Detailný prehľad si môžete urobiť po prečítaní prvých dvoch recenzií, takže teraz už len v skratke. Zoznámili sme sa s Tinou, z ktorej sa stala prváčka. Našla si najlepšiu kamarátku, ale tá sa odsťahovala. Tina sa musela so situáciou vysporiadať... v druhom príbehu máme znova možnosť sledovať Tinin život a sme svedkami šikany zo strany spolužiačok.


Čo sa deje v príbehu Najšťastnejšia som, keď...?


S Tinou sa opätovne stretávame počas jej posledného dňa v prvej triede.


Dozvedáme sa, že je Tina taká šťastná, že by o tom mohla napísať knihu. Ona to aj urobila, ale kniha ešte nie je hotová. Tina má totiž momentálne iné povinnosti. Čaká ju slávnosť organizovaná pri príležitosti ukončenia školského roka. Na slávnosť sa treba poriadne pripraviť - zohnať pekné šaty, ale aj vyzdobiť triedu. Tina zhodnotila prvý školský rok ako zábavný rok a zaspomínala si na tie zábavné a zaujímavé okamihy. Znova sa dozvedáme, v akých chvíľach bola Tina šťastná a v akých smutná. Aj tentoraz ju šťastnou robili aj na pohľad bezvýznamné maličkosti. Tinu robí totiž šťastnou takmer všetko. Zlom v príbehu nastáva v okamihu, keď sa dozvie veľmi zlú správu - jej otecko leží vo vážnom stave v nemocnici. Tina ide k starým rodičom a prežíva hlboký smútok. Veľmi sa o otecka bojí... ako príbeh pokračoval sa dozviete, ak si prečítate knihu. :)


Zaujalo ma...


Aj tentoraz sa okolo šťastia točí nielen príbeh, ale aj názov knihy.

Už tradične som sa nevedela vynadívať na ilustrácie. Pri niektorých som však cítila smútok. Ilustrácie znázorňujúce časť príbehu týkajúcu sa oteckovej nehody sú veľmi výstižné a tým pádom aj veľmi dojemné a smutné.






Už sme zvyknutí, že príbehy o Tine sa točia okolo šťastia, smútku a priateľstva. Tentoraz bol však dôvod smútku veľmi vážny. Najvážnejší zo všetkých predchádzajúcich dôvodov. Lagercrantz vynikajúco opísala Tinine prežívanie tejto udalosti a Eriksson ju majstrovsky nakreslila.

Pár slov na záver...


Zbožňujem príbehy o Tine, to už vám je určite jasné. Každý z doterajších príbehov má svoje čaro. Najviac sa mi však zatiaľ páčil práve príbeh Najšťastnejšia som, keď... pretože dôvod Tininho smútku - vážna nehoda jej otecka - je veľmi závažný, citlivý a práve preto nie je ľahké príbeh napísať (a nakresliť) tak, aby bol vierohodný, zároveň pútavý a primerane spracovaný pre danú vekovú kategóriu čitateľov. Autorkám sa to však podarilo a preto vám, drahé maminy (a oteckovia, ak aj oni čítajú tento článok), ak váhate, či kúpiť knihy o Tine, odporúčam vám kúpiť aspoň túto knihu - práve kvôli jej téme.

Už teraz som zvedavá, čo sa dočítam vo štvrtom príbehu o Tine. :)

Bibliografické údaje knihy a oficiálnu anotáciu nájdete v tematickej kategórii Moja knižnica, v časti Danielkova knižnica, konkrétne tu. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára